Een huis vol met verhuisdozen

Had ik al verteld dat Dennis en ik een huis hebben gekocht? Nee? Dan bij deze! Op 2 december krijgen we de sleutel en ik kan echt niet wachten! Ons kleine appartementje staat nu al vol met verhuisdozen. Met het inpakken van spullen kun je niet vroeg genoeg mee beginnen dacht ik zo.

Zo. Veel. Spullen.

En ik denk dat ik wel gelijk heb. Op het moment heb ik zo’n – pak ‘m beet – 9 dozen ingepakt en je kunt niet zien dat er wat in huis verdwenen is. Het merendeel van de spullen komt dan ook uit verschillende kasten. Je wil niet weten wat je zoal in een ladekast kunt proppen, pfoe! En hoe het daar allemaal gekomen is, dat mag Joost weten!

In het begin hadden we nog helemaal niet zoveel spullen. Door de jaren heen zijn er hier en daar wat kasten en andere opbergsystemen bijgekomen. En meer opbergruimte = meer excuses om meer spullen te kopen! Maar… hoe is het nu eigenlijk zo ver gekomen?

Hoe het allemaal begon

Ruim 4 jaar geleden, in september 2015, besloten Dennis en ik om samen te gaan wonen. Hij had al eerder op kamers gewoond, maar ik had eigenlijk altijd bij mijn ouders gewoond. Dus dat was wel even spannend! In het begin wilde hij nooit echt veel spullen binnen hebben, omdat het anders te druk zou worden. Ik daarentegen hou intens veel van spullen en andere ditjes en datjes. Dus beetje bij beetje, stapje voor stapje kwam er steeds meer in ons kleine appartementje te staan. Op een gegeven moment ben ik zelf maar weer spullen in dozen gaan stoppen, om deze vervolgens bij mijn ouders zolang op te slaan. Puur omdat het echt té vol kwam te staan.

Maar nu zijn we helemaal klaar met dit appartement. We vinden het vervelend om de wasmachine en de droger met onze medebewoners te delen en de verwarming werkt ook niet meer naar behoren. Ze hebben onlangs een thermostaat geplaatst en het is alleen maar erger geworden. Ik heb hier gelukkig niet met tegenzin gewoond, maar het laatste jaar gingen steeds meer dingen me tegenstaan. Het was tijd om de volgende stap te zetten!

Hoe het nu verder gaat

Afgelopen weekend hebben we in ons nieuwe huisje zoveel mogelijk opgemeten wat echt belangrijk was. Aankomend weekend gaan we nog even wat verf inslaan want die is nu nog in de aanbieding – score! We hebben al aardig voor ogen welke kleuren we nodig hebben voor de verschillende kamers.

Daarnaast nemen we alle meubels die we nu hebben gewoon mee en na verloop van tijd kijken wat we nog missen of wat er eventueel vervangen kan worden. Als we eenmaal de sleutel in ontvangst hebben genomen, gaan we het huis eerst grondig schoonmaken en opknappen met een likje verf. Daarna lijkt het ons handig om voor één dag een busje te huren om alle grote spullen (meubels) te verhuizen. De verhuisdozen zelf, kunnen we beetje bij beetje doen – we zullen nog wel regelmatig even op en neer moeten rijden.

Verhuisupdates

Het lijkt me leuk om zo nu en dan een verhuisupdate te plaatsen hier op mijn blog. Met before en after foto’s van de verschillende ruimtes. Ik hoop dat ik hier tijd voor ga hebben – want er staat een hele drukke periode voor de deur. Een periode waar ik echter wel onwijs veel zin in heb!

Heb jij nog enkele verhuistips voor mij?

You may also like

7 Comments

  • Emmy

    November 1, 2019 at 10:20 am

    Wij schrokken ook enorm hoeveel spullen er uit ons appartement kwam. En nu staat ons huis ook alweer vrij vol. Gelukkig helpt de komst van de kleine wel om eens kritisch door alles heen te gaan.
    Ik ben erg benieuwd naar je voor- en na foto’s!

    1. Lieke

      November 11, 2019 at 6:28 pm

      Dat is wel fijn dat je een reden hebt om alles weer even goed uit te zoeken! Anders komt het er vaak niet van.

  • Silvy

    November 1, 2019 at 3:17 pm

    Ik vind het echt super cool dat we allebei ongeveer tegelijk een huis hebben gekocht 😀 Ik vind dat jullie het onwijs lang en goed hebben volgehouden in Breda, ik zou het echt na een jaar al zat zijn om mijn wasmaschine te moeten delen. En inderdaad.. de eerste paar dozen inpakken daar merk je dus helemaal niets van. Maar in ieder geval heel goed dat jullie alvast zijn begonnen met inpakken! En ik ben heeeeul benieuwd naar jullie nieuwe huisje :’D ik kom ook graag helpen, maar dat is een beetje afhankelijk van hoe het in ons huis vordert haha. xxx

    1. Silvy

      November 1, 2019 at 3:18 pm

      En Flexa met 50% korting is echt dikke win btw hahahah

      1. Lieke

        November 6, 2019 at 7:08 pm

        Haha, sowieso! Die hebben we gehaald en dan ook nog Flexa Creations met 30% korting.

  • zwartraafje

    November 2, 2019 at 11:39 am

    Wij zijn ondertussen enkele keren verhuisd en ik schrok er telkens van hoeveel je bij elkaar krijgt. De eerste keer viel mee want toen kwamen we van bij onze ouders en moesten we vooral veel kopen qua meubels en linnengoed. De spulletjes die verhuisd moesten worden waren toen minimaal. Vervolgens hebben we een 4-tal jaren in een huurhuis gewoon en nadien zijn we naar ons huidige huis getrokken. Maar na enkele jaren werd de benedenverdieping van dat huis totaal verbouwd. De vorige eigenaars hadden er kamers laten aanbouwen maar die stonden – bij wijze van spreken – net niet op instorten dus werden ze afgebroken en vervangen door een nieuwe degelijke aanbouw. In die periode hebben we alle meubels en spulletjes van de benedenverdieping ingepakt en hebben we tijdelijk het huis van onze buurman (mijn schoonbroer) gehuurd. Tegen die laatste verhuis had ik echter zoveel boeken bij elkaar verzameld dat we massa’s dozen nodig hadden. Oops!

    Mocht je iemand kennen die in een ziekenhuis werkt dan kan je eens achter baxterdozen informeren. De dozen waar die infuuszakken in toekomen zijn immers niet extreem groot maar wel heel stevig en makkelijk te dragen. Perfect dus om je boeken in te vervoeren.

    Ik probeerde ook telkens een lijstje te maken van zaken die we dagelijks nodig hebben en er voor te zorgen dat die spullen snel terug te vinden waren zodra we verhuisd waren.

    1. Lieke

      November 6, 2019 at 7:11 pm

      Haha, ja die boeken wordt nog wel even een dingetje. Ik denk dat ik de helft van zo’n verhuisdoos vol prop met boeken en de doos verder vul met Funko POP!’s. Dan is het gewicht ook een beetje verdeeld. Klinkt goed die baxterdozen! Alleen ik ken helaas niemand die in een ziekenhuis werkt. Misschien had ik er wat mee kunnen pikken voordat ik uit het ziekenhuis ontslagen werd ;D Alhoewel ik toen wel amper tot niet kon lopen, dus dat was misschien ook niet zo’n slim plan geweest, haha!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Post Next Post