Londen dag 1: Uw vlucht is geannuleerd

Op maandagochtend 31 oktober stond ik rond een uur of vijf op – dit was namelijk de dag dat Dennis en ik naar Londen zouden vliegen! Het was vroeg, ik was vrij zenuwachtig omdat ik voor de eerste keer ging vliegen maar ook had ik er natuurlijk onwijs veel zin in!

Gelukkig reden de treinen allemaal gewoon, dus we kwamen ruim van te voren aan op Rotterdam – The Hague Airport. Ons vliegtuig zou om 10:00 vertrekken en aangezien wij er rond een uur of 07:30 waren, hadden we de tijd om rustig door de security heen te gaan en om het vliegveld even te verkennen. Het vliegveld was mega klein, dus we waren snel uitgekeken. Ook zagen we geen vliegtuigen opstijgen en/of landen – jammer! Na nog wat gegeten te hebben, gingen we alvast naar Gate 1, waar het vliegtuig zou vertrekken.

londen_dag_een_2_make_it_personal

Gaat de citytrip naar Londen niet door?

Een hele hoop vluchten naar Engeland waren vertraagd en helaas werd er om 09:30 aangekondigd dat onze vlucht geannuleerd was! Geannuleerd – say whut?! Natuurlijk waren wij niet de enigen die flink geïrriteerd waren en mochten we zo’n twee uur in de rij gaan staan om uiteindelijk in contact te komen met de informatie balie. Blijkbaar lag het aan de weersomstandigheden en lag er een dikke mistlaag over Londen heen. Veiligheid gaat voor alles natuurlijk, maar ik baalde echt als een stekker.

Gelukkig konden we die dag nog wel naar Londen vliegen, anders hadden we ook niet echt geweten wat we moesten doen. Waarschijnlijk had heel de Londen trip dan niet doorgegaan aangezien het de volgende ochtend waarschijnlijk weer hetzelfde probleem zou zijn. Anyways~

Om 22:00 was er dus nog plek in een ander vliegtuig van British Airways die naar London Heathrow zou vliegen, in plaats van naar London City Airport. Prima, het maakte qua afstand van het hotel toch niet veel uit. Wel ging de vlucht vanaf Schiphol, dus pakten we maar de trein richting Schiphol. Maar voordat we dat deden, hadden we nog contact gehad met TUI, de maatschappij waarbij we de vlucht geboekt hadden. Aangezien onze vlucht meer dan acht uur vertraagd was, zouden we sowieso een schadevergoeding kunnen eisen via de annuleringsverzekering (dit moeten we nog steeds regelen overigens). We hadden alles zo strak gepland, dus we zouden gewoon een hele dag in Londen missen.

londen_dag_een_3_make_it_personal

De vlucht vanaf Schiphol is vertraagd

Eenmaal op Schiphol aangekomen, mochten we weer door de Security en al dat soort dingen. Gelukkig hebben we wel nog een hoop vliegtuigen gespot die net gingen opstijgen of die juist weer landen. Ook hebben we nog wat winkeltjes bezocht en gratis kunnen eten dankzij de meer dan acht uur vertraagde vlucht regeling. Onze uiteindelijke vlucht was ook nog eens veertig minuten vertraagd – great. Tijdens dit moment had ik alle hoop al opgegeven en dacht ik werkelijk waar dat het een enkeltje terug naar Breda zou worden.

Gelukkig vertrok hij uiteindelijk nog wel rond 22:40. Ik was zo ontzettend moe die avond, dat ik niet eens meer zenuwachtig was om te gaan vliegen. Integendeel – wanneer het vliegtuig vaart maakte om op te gaan stijgen vond ik echt awesome! Natuurlijk was het rond die tijd pikkedonker buiten en was het super mooi om al die lichtjes te zien van verschillende steden en dorpjes.

londen_dag_een_4_make_it_personal

Eenmaal op Londen Heathrow aangekomen, moesten we mega snel kaartjes voor de metro kopen, aangezien de laatste metro bijna zou vertrekken. Dit bezorgde ons heel veel stress maar gelukkig hebben we het allemaal nog gehaald en stapte we bij Paddington uit! De conclusie hieruit is; langer dan twaalf uur op een vliegveld wachten is geen pretje en is heel vermoeiend. Je hebt ook gewoon totaal geen zin om iets te gaan doen zoals lezen o.i.d. Ik was dan ook mega blij toen we om 00:30 (01:30 Nederlandse tijd) eindelijk in ons hotel in Londen waren aangekomen.

Binnenkort komt Londen dag 2 online! We bezochten tijdens de tweede dag het National History Museum en de The Making of Harry Potter!

7 Comments

• Esmee

November 6, 2016 at 10:37 am

Ik schrok echt eventjes van de titel, wat een drama zeg! Gelukkig zijn jullie uiteindelijk toch aangekomen!

• Irene

November 6, 2016 at 1:04 pm

Oh jeetje wat zuur!!! Ik heb ooit ook eens zoveel vertraging gehad dat is echt geen pretje!

Hoop dat de rest van jullie trip het helemaal goed maakt!

Groetjes Irene

• Katja Blauw

November 6, 2016 at 4:44 pm

Wat een gedoe, maar ben zo blij dat jullie toch in London aan zijn gekomen!

• Annabel

November 6, 2016 at 6:00 pm

Wat een gedoe zeg! Gelukkig zijn jullie wel goed aangekomen. Ik kijk uit naar de rest van je verslag!

• Lisanne

November 7, 2016 at 7:05 pm

Aw nee wat ontzettend balen zeg! Hopelijk heeft de rest van de trip het een beetje goedgemaakt

• Londen dag 2: The Making of Harry Potter | Make It Personal

November 9, 2016 at 10:57 am

[…] eerste dag in Londen verliep helaas niet zo soepel, zoals je eerder al kon lezen in Londen dag 1: Uw vlucht is geannuleerd. Na het beleven van de tweede dag in Londen, was dat lange wachten het allemaal waard geweest! […]

• zwartraafje

November 9, 2016 at 1:37 pm

oh, wat een pech! Echt geen leuke manier om je citytrip mee in te zetten. Die wachttijd spendeer je natuurlijk veel liever rondslenterend in Londen.