
Twee dagen naar Gamescom in Duitsland! 1/2
Dennis en ik hadden beide een weekje vakantie. Van te voren waren we al wel aan het bedenken wat we nou precies wilden gaan doen in onze vakantie. Maar toen puntje bij paaltje kwam, hadden we nog steeds geen idee. Totdat vriendinnetje Martine plots iets van Final Fantasy XIV doorstuurde van Gamescom. Ik ging voor de grap kijken wanneer het was en het viel dus precies in de vakantie. Voordat we het door hadden, waren de tickets gekocht en het hotel geboekt – we gingen twee dagen naar Gamescom, whoehoe!
Dag 1
Het begon alleen allemaal niet zo lekker – op de heenreis werd ik ziek in de auto. Als kind werd ik altijd al wagenziek maar ik heb hier al járen geen last meer van gehad. Ik denk dat het een combinatie was van 1) te vroeg opstaan en vervolgens niks eten en 2) de vervelende file die ineens ontstond toen we verkeerd reden in de buurt van Eindhoven. Ik zei tegen Dennis dat ik me niet goed voelde, pakte de plastic zak waar we ons eten in bewaarden, gooide al het eten eruit en ja hoor, daar ging ik. Het was niet prettig, maar kotsen is nooit prettig. We zijn op het dichtstbijzijnde tankstation even uit de auto gestapt en toen ik dacht dat het wel weer ging, kwam er, hoppa, nog meer uit. Ik had wel eindelijk wat gegeten en daarna ging het wel weer.
Eenmaal in Duitsland aangekomen (in Keulen om precies te zijn) was het echt een mierennest – de wegen lagen zo dicht op elkaar en óveral liepen mensen en er was óveral wel wat te zien. We konden gelukkig zo’n beetje voor de deur van Gamescom parkeren, dus dat was wel fijn. Een (overvolle, stinkende) shuttlebus bracht mensen van de parkeerplaats naar de conventie. Daarna waren we eigenlijk zo binnen. We waren ietsjes later en er was daarom gelukkig geen lange wachtrij en we konden vlot doorlopen.
Wat was het GROOT binnen – holy &%$#! De eerste dag was voornamelijk de beursvloer een beetje verkennen, welke publishers in welke hal zaten, waar de merchandise hal was etc. Ons eerste doel was om naar de Final Fantasy XIV stand te gaan omdat we een ‘I Beat Byakko’ en een ‘I Beat Tsukuyomi’ T-shirt wilden scoren. Dit zijn speciale T-shirts die je alleen op Gamescom kunt scoren als je een Extreme Primal (boss uit Final Fantasy) weet te verslaan. Ik vind het nog steeds zo cute dat we er van uit gingen zo’n T-shirt te scoren. Het ging namelijk zo – je moest je blijkbaar inschrijven om KANS te maken om een plaats op het podium te krijgen waarbij je KANS had om een T-shirt te winnen, want als je niet won, kreeg je ook niks – say what? De voorgaande jaren kon je gewoon in de rij gaan staan om zo’n T-shirt te winnen, maar nu was het puur alleen door ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’ concept. Super jammer natuurlijk, maar op dag twee zouden we wel een spot kunnen regelen, toch? Ik bedoel, we weten nu ook waar de stand is dus dan kunnen we er meteen heen sprinten.
Een beetje teleurgesteld, gingen we de rest van hal 9 maar verkennen waar Square Enix al haar stands had staan. Ik wilde heel graag Kingdom Hearts III spelen, maar door te vragen waar de rij begon, werd er aan ons verteld dat ze random mensen uit de publiek halen die het spel mogen proberen – wtf?! Dan kan je heel de dag wel staan wachten. Ook hierdoor waren we een beetje gepikeerd en besloten we maar om Dragon Quest XI te proberen, waar blijkbaar geen rij voor nodig was omdat het niet populair genoeg is in Duitsland (correct me if I’m wrong)? Prima! Helaas was de game wel in het Duits dus ik had geen idee wat ik aan het doen was. Gelukkig is de release date afgelopen week geweest, en ben ik hem nu helemaal kapot aan het spelen ♥ Tijdens het spelen van Dragon Quest XI werd er trouwens een rij gevormd voor Kingdom Hearts III… Is dit alleen omdat wij gezegd hebben dat we het een dom concept vonden? Bedank ons dan en laat ons als eerste spelen oké, thanks, bye. Maar nee.
We hadden het wel een beetje gehad met Hal 9 en besloten om maar naar de hal te gaan waar Blizzard aanwezig was. Daar hebben we een potje Hearthstone kunnen spelen (we moesten wel wat langer wachten totdat er een Engelse versie beschikbaar was) en een scenario uit de nieuwe World of Warcraft: Battle for Azeroth (die overigens ook in het Duits was). Bij de Heartstone stand kregen we een een stressbal in de vorm van een Hearthstone en bij World of Warcraft mochten we een kaart trekken waarbij je kans had op leuke prijzen (wij hadden natuurlijk weer net pech, de persoon die na ons kwam had wel prijs) en een ballon.
Het werd steeds later en later en voor sluitingstijd konden we nog net twee games spelen waarvan de wachttijd niet extreem was, namelijk Torchlight Frontiers en Remnant. Torchlight Frontiers was erg leuk! Ik had al vaker games van Torchlight gespeeld en dit is de eerste keer dat ze met een MMO (Massively Multiplayer Online) komen. Na afloop kregen we een grote Torchlight tas met een cool design. Remnant was een horror-achtige shooter en was voor mij echt véél te moeilijk. Ik had hem zelfs op Easy staan. Als je twee keer geraakt werd was je gewoon dood en mocht je opnieuw beginnen. Ik werd er heel erg gefrustreerd van, haha! Maar de game zelf zag er wel heel tof uit, net zoals de stand! Na afloop kregen we een soort van kompas armband.
Hierna besloten we om maar naar het hotel te gaan, we moesten namelijk ook nog inchecken. De hotelkamer was echt heel groot, maar niet super luxe. Rond een uur of 9/10 hebben we nog McDonalds gehaald en opgegeten in de hotelkamer. Het was lekker, maar ik voelde me zelf nog niet helemaal honderd procent. Het idee was om vroeg te gaan slapen zodat we de volgende dag vroeg bij de Final Fantasy XIV stand konden staan om ons in te schrijven om zo’n T-shirt te scoren. Of dat gelukt is, dat lees je de volgende keer!
De blogpost van alleen dag 1 al werd extreem lang, dus daarom splits in mijn ervaringen op Gamescom in twee blogposts! Aankomende woensdag komt dag 2 online!